Nedräkning till jullovet

Det är rätt tungt nu. Ständig trötthet och ingen tid till återhämtning. Sega dagar. Det tär på en att sluta klockan fem varje dag och ägna varje minut i skolan åt matematik i någon form. Med flera övningar i ett ämne på samma dag halkar man snabbt efter och det är riktigt segt att ta igen. Nog föreställde jag mig att den här perioden skulle bli tuff, men inte i närheten av det här. Det är skola, hem, handla, laga mat, göra klart det man inte hunnit i skolan, sova och sen börjar det om igen. Inget annat hinns med.

Det är mörkt när man börjar skolan, mörkt igen när man cyklar hem.
Det regnar. Ofta.

Analysen är svår. Jag skulle behöva min syster.

Det gäller att inte falla, helt enkelt. Streta på framåt, trotsa regnet, kämpa på med mattetalen och lita på att man kommer förstå längre fram, för just nu är det mesta bara frågetecken.
En efter en försvinner.

Det gäller att leva på de ljusa studerna. Njuta av helgerna.
Johan lagade trerätters till mig i lördags. Det var riktigt, riktigt gott. Nybakat vitlöksbröd med potatis och purjo-soppa, pestokycklig med ratatouille, samt chokladfondue till efterrätt. Det är sånt som får en att orka med veckorna. Tack, underbara.
Och igår ägnade jag kvällen åt att dricka cola och spela Mario Forever.

På tal om ratatouille förrresten, så var vi på bio förra veckan. Den filmen var jättebra, en av de bästa disneyprodukterna på väldigt länge. Definitivt värd ett biobesök.

På tal om biobesök, så kan man tydligen bli utsedd till "Månades biobesökare". I januari i år vann Sven Moblom denna titel med sina 43 besök på en månad. Varför går man på bio en och en halv gång per dag? Finns det ens så många olika filmer att se under en månad, eller hur många gånger ser man varje film då? Vissa människor är svåra att förstå sig på.

Nu har jag kommit ifrån ämnet lite. Trötthet var det. Vi ska åka iväg på jullovet, jag och Johan. Två veckor till något varmt och häftigt ställe. Jag behöver semester. Jag måste ha semester.

Nu ska jag tänka lite positivt. Linjär Algebra är faktiskt himla kul. Jag ska på fest på fredag. Och lördag. Och nästa fredag. Och helgen efter det. Jag har sovmorgon imorrn. Min systers blomma lever fortfarande. Det är tydligt väldigt populärt att vara tjej om man vill kunna välja och vraka mellan nästa års blivande faddergrupper. Jag har en stor säng och någon att dela den med. Och jag har hellre alldeles för mycket att göra, än ingenting alls.

Kommentarer
Postat av: Perkan

Its alive again!! bloggen lever :D

Kämpa på nu fröken fräken!

2007-11-06 @ 23:08:38
Postat av: the missed siz

Oj vad hungrig man blev av att lasa om den treratters-middagen... tank pa stackars mig, jag far inget sant! Och tank pa mig som slutar klockan 7 i skolan, de dagar jag slutar fem slutar jag tidigt! Men det ar klart, det ar inte morkt o regnar har, jag kan ju ligga o sola pa helgerna... Men forsok att tanka pa de positiva sakerna. Jatteavundsjuk pa din semester i jul ocksa!! massa kramar

2007-11-08 @ 10:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0