Gratisprodukter och TV-licens

Det är fredag och allt känns plötsligt lite enklare. Har nog att göra med att både mina torsdagar och fredagar är relativt slappa (om man jämför med övriga dagars schema) och att man har en lång fullplanerad helg framför sig. Ikväll blir det bastu, folköl och poker hemma hos Johan N, imorrn en sväng med Johan (min Johan) till Novalund, motsvarigheten till Linköpings Tornby, för att eventuellt införskaffa en ny mobil, och på kvällen är det stor förfest hos Sqört* på Delphi följt av utgång på Lunds nation. Söndag blir slappdag, lite matteplugg och därefter tacokväll hos Krisse.

*Om någon är intresserad av att höra den mycket roliga historien bakom Marcus nickname Sqört så är det bara att höra av sig!

Veckan har gått snabbt. Höjdpunkten var onsdag och torsdag då en massa olika företag kom till LTH för att rekrytera duktiga studenter. Ingen var speciellt intresserad av oss förstaklassare, men vi roade oss med att plocka på oss gratisprylar som företagen bjöd på istället. Summa för två dagars tatteri:
En blå vattenflaska, ett paket Bragokex, en ballerinamuffins, en julgran färdig att planteras, två flaskor Felix hamburgerdressing och en flaska ketchup, fyra paket smör, en ficklampa som drivs på ett mystiskt sätt, en jojo, en sats med 8 skruvmejslar av olika kalibrar, ett 256 mb USB-minne och ett 1GB USB-minne*, två kapsylöppnare, en kylskåpsmagnet, ett lypsyl, en rakhyvel, en påse micropopcorn, ett regnskydd till cykelsadeln, två disktrasor, en mjukglas, tre ProViva-shot, en bit prinsesstårta, fem klubbor, mycket godis, 22 bläckpennor, en t-shirt med bokstäverna SINGEL trycka på framsidan (med smör-lätta-färger), samt ett gratis bio-inträde (med biogodis) där SINGEL-t-shirten fungerade som biljett.

*Kan tillägga att det bara var mycket speciella personer som lyckades få ett sådant USB-minne. När Sqört fick se våra blev han jätteavundsjuk men trots att han raggade på Ericsson-bruden i 20 minuter fick han gå därifrån tomhänt =P.

Jag var i alla fall mycket nöjd med mina erövringar och igår kväll gick vi på vår gratisbio. Elizabeth var ingen höjdare, ganska seg emellanåt, men stundtals ändå häftig. Jag hade nog inte betalat för att se den, men bio är ju alltid kul! (Jag börjar närma mig 43ggr/månad nu....)

Annars rullar det på, matten har faktiskt blivit lite mer begriplig. Idag fick vår föreläsare Sigrid fnatt när det var en kvart kvar av lektionen och hon tyckte det var för mycket prat i salen. Vi fick en rejäl utskällning för att vi pratade för mycket, alltid kom försent osv. (Vadå dra alla över en kam....). Hon jämförde oss med mellanstadiebarn och avbryt därefter föreläsningen och bad oss gå, hon hade tappat lusten att fortsätta. Blir intressant att se om folk tar åt sig av detta och kommer i tid i fortsättningen, eller om Sigrid ställer in sina föreläsningar....

Vi fick ett mycket tråkigt besök igår, kom någon tjomme från TV-licens och ringde på. I och med att vår (läs: Linns) TV syns väldigt bra från dörröppningen var det inte mycket att göra åt, så snart får vi en rolig räkning med posten. Frågan är om man kan betala den en gång och sedan säga att man gjort sig av med sin TV, eller hur länge måste man fortsätta betala? Om någon vet får ni gärna lägga in en kommentar!
Det som känns allra mest surt är att vi verkligen inte använder vår TV. Jag har inte slagit på den de senaste två månaderna och tänkt flera gånger att vi borde ställa in den i förrådet, men bara inte orkat. Surt, sa räven.

Nu ska jag äta lite hamburgerdressing och leka med mina skruvmejslar, enligt felles motto är allt som är gratis gott och kul!

Kommentarer
Postat av: the siz

Men vad? Släppte ni in tv-licens? I min lägenhet? Men när ni får räkningen så ringer ni bara o säger att ni har gjort er av med tv:n. Var påstridiga och säg att det var min tv o att ni inte använde den eller vad som helst. Ni har rätten på er sida!!! Om de kommer en annan gång kan ju inte de veta att ni köpt en ny igen...=) Så ni behöver inte betala!!!!!!!! Låter annars som du har mkt kul för dig i helgen! Nu blir man riktigt avundsjuk igen! Men jag kan ju fortfarande dryga mig med att det är sol o 18 grader här.=) Kramar!!

2007-11-10 @ 16:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0