Regn

Det regnar ute. Härligt. Ska man ändå jobba kan det lika väl vara skitväder, jag klagar inte.

Och tro det eller ej, men jag vaknade igår. Kom ur sängen som ett skott klockan halv sex och var nästan tidig till jobbet. Tiden gick snabbt och vid lunchtid träffade jag Erik för ett efterlängtat skobutiksbesök. Tre butiker och sådär hundra provade par skor senare såg min rådgivare rätt blek ut, men då hade jag funnit vad jag letade efter och kunde muntra upp honom med en lång fika på Mezzo. Eller ja, han bjöd ju visserligen, men såg rätt glad ut ändå...

Sedan var det hem en sväng för att käka middag och fixa till mig. Åkte ut till Hjulsbro för att hämta dig, skjutsa in till dig till stan och bjuda dig på bio. (Vad händer, när blev jag såhär snäll!?) Oceans 13 gör verkligen inte skäl för sitt namn, men visst hade den sina roliga inslag. Helt klart godkänd, speciellt med popcorn och mys. Tyvärr var den lite lång och jag var trött av för mycket jobb och för lite sömn. Åkte hem till dig, och blev ännu tröttare. Skönt att sova ut.

Och idag har jag jobbat. Du hälsade på mig, blev riktigt glad. Då. Nu är jag mer nyfiken. Elakt att utsätta mig för sådan smärtsam plåga, en hel dag som nu lagts åt någonting och jag ingen aning om vad.

Nu är det tags att ta tag i förslöade felle, ska ut på en löptur med Martin och eventuellt ett kvällsdopp efteråt. Finns inte mycket som slår varken löpning eller bad i regn?


Kommentarer
Postat av: Fast i Iran

Ja det var verkligen najs att fika och.. hrm.. handla skor! Kul att se din blogg också!
//Habibi

2007-06-27 @ 01:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0