Okomplicerat

Vi såg på film igår. Det var en typisk dagen-efter-se på film-kväll och jag somnade efter en och en halv. Skönt. Och idag släpade jag upp dig redan tio i elva för att hinna med frukost innan vi skulle fika. Chocolat var stängt (Linköping, sommarstad!? Bah, heltdött!) så det blev Cioccolata och pralinerna var slut så det blev muffins, men det dög. Solsken vid ån med Martin och Johan och Edvin och såklart Burr, men nu åker hon igen. Tråk. Kina är för varmt, och vilka ska nu dricka öl?

Det är bra just nu. Okomplicerat, sådär lagom slappt. Lite jobb då och då, så att man inte slappar igen helt och mycket fri tid (fritid?) och även om många är borta finns ändå folk hemma. De avlöser varandra så att säga, för det finns alltid något att komma hem till.

Imorrn ska jag upp halv sex, om jag nu lyckas med det, men jag slutar klockan ett. Så att Erik och jag hinner köpa skor till mig. Han har det mycket betydelsefulla uppdraget att hålla med. Då kan det inte bli fel, för jag har redan bestämt mig.

Nu ska jag se klart den där filmen och handla och laga mat till resten av veckan, det känns dumt att köpa mat på jobbet jämt. Inte riktigt det mina intjänade slantar bör gå till. (Att köpa öl verkar bättre).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0