Toppen.

Det var motvind och jag vinglade lite. Men mest skrattade jag bara när jag cyklade hem, för det var en sån toppenkväll. Vi var på 55:an och drack öl, kanske lite dålig stämning till en början på grund av folk som dissade, men det blev bättre och bättre. Sedan kom ni och vi hade aldrig och sen drack vi mer öl och träffade folk och käkade kebab och folk pussades och var kåta och tiden rann iväg. Jag tycker om er, a lot! (Jag tänker på Sao Tomé och Principe).

Det var förvånansvärt kul att jobba idag, men så stängde jag med Jessica och hon är bra. (Jag hade glömt hur bra). Vi dampade ur ganska mycket och kassaapparaterna fungerade inte alls och jag är alltför dryg mot min chef, men jag har inget att förlora. Mest kul var tyskarna som blev jätteimpade över mina otroliga kunskaper i engelska. De kom visserligen som sagt från Tyskland, men jag blev glad ändå. Kom för övrigt en timme för tidigt till jobbet. Skickligt. Jag städade idag också, ganska mycket. Hemma alltså. Och har tagit in posten varje dag, tvättat (!) och vattnat alla blommor på rätt sätt. (Svårt att misslyckas med det A4 fullt av anvisningar jag har fått). Det är rätt värt att vara ensam hemma, fastän jag blir ihjälslagen om pappas växter dör.

Det blev ingen löpning igår, jag insåg att minigolf är mycket mer socialt. Naturligtvis spöade jag både Fisk-Yo och KS trots att det regnade och de försökte psyka mig på alla tänkbara sätt. Efter den hårda matchen åkte vi in till stan och käkade Teddy-baguette och drog oss till chocolat för att fika. Stället hade såklart semesterstängt och det blev istället ytterligare en muffins på Cioccolata. Min nyttighetsvecka ändrades till nyttig-bara-på-jobbet-vecka (lite lågt, jag vet...) och det var kul att träffa alla igen. Det regnade ganska mycket. Jag blev sugen på att bada och Ekängen var nästa anhalt. Kallt och jävligt men det var det värt. Värmde oss med riktigt het thaimat och gamla berziadfilmer på VHS. Burr och Oscar och Molle och Martin och Erik och Jerry. Jag fick ett par jeans och blev glad och sen åkte vi hem.

Jag svarade på mitt antagningsbesked. Nu är det definitivt. Fick hem ett litet häfte med repetitionsuppgifter i matte idag. Det vägde flera ton. Kul. Bra att veta vad man ska ägna sig åt på sin semester.

Folk är så långsamma. De förstår inte att det bara är att köra på. Det ska börja på ett eldigt sätt, lära känna varandra kan man alltid göra efteråt. Framför allt ska man inte fega ur och tänka att det ändå inte kommer bli någonting, då är man en riktigt usel människa och inte så omtyckt. Kanske får man lite Aspergers till och med, även om man är söt.

Det börjar ljusna. Jag överväger att sova. Alternativen (att springa naken runt huset eller äta upp min morgonrock) känns inte så lockande, så jag kanske gör slag i saken. Det är ju trots allt en dag imorgon också, och jag hörde något om en förfest och en massa öl. Så ska jag jobba också och någon sms-dissare kommer hem som jag har saknat lite, samtdidigt som min otroligt snygga syster kom hem också. (Hon är jättelik mig, by the way). Nej, jag är inte så påverkad. Kanske lite. Mest bara glad.


Kommentarer
Postat av: The siz

mkt trevlig avslutning.=)Kul att du har engelskakunskaper också. p o k

2007-07-22 @ 12:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0