Ni borde fika ensamma.

Nu är jag trött.

Jag hade världens tråkigaste dag på jobbet idag. Först hände ingenting. Sedan hände ingenting igen. Och sedan hände ännu mindre. Klockan hade stannat varje gång jag råkade lyfta blicken mot den (ungefär en gång i minuten) och regnet öste ner för det mesta. Sedan kom Oscar och hälsade på, två gånger, och det kändes lite bättre. Han påstod att han bara kom förbi och sa hej för att han hade så tråkigt, men jag vet bättre. Han saknar mig nog hela tiden.

När klockan väl kommit ikapp (den stod hur länge som helst på 15:29) och jag äntligen slutade hade dessvärre inte regnet upphört. Cykeln var inte torr och vägen till Malmslätt alldeles för lång. Väl hemma var jag blöt som en dränkt katt, kall som en isbjörn i en isvak och trött som en neddrogad koala. Duschade i sådär en timme och tryckte i mig några äggmackor med gurkmajonäs. Jag blev varm och mätt.

Jag spelade minigolf i fredags igen, och vann igen. Tre slag från banrekordet. Snart där. Sen spelade vi biljard och du spöade mig. Rättvist på sätt och vis, men jag ger aldrig upp. Lördag var jobb (NÄHÄ) och det var tråkigt (NÄHÄ) och jag var nog ganska sur. Först ingenting att göra, och sen lite mer ingenting, för att sedan ha allt på en gång. Kan inte folk fika lite mer ensamma och inte alla i en klump?

Ditt hus var tomt och lugnt, du jobbade överlänge (över länge) och jag tjuvtränade på ditt biljardbord. Dusch och fräschning och några drinkar senare cyklade vi till Martin och grillade hamburgare. Eller ja. Försökte. Jag snyltade av alla andra och var självisk medan Johan lyckas förvandla våra hamburgerbröd till stenar med hjälp av mikron. Han tuggade och svalde, stolthet går före mycket, och jag övervägde att starta matkrig men vi blev sams istället. Sen var alla tråkiga och spelade TP medan jag drack öl och lade Bamse-pussel och hade ganska kul.

Sen sov vi alldeles för länge och handlade superfrukost och åt utomhus och läste nya Ernietidningen. För dåligt väder för picknick och bad ledde till en heldag med film, eller rättare sagt Harry Potter. Såg först Trean och lite på Fyran, sedan in till stan för att se Femman på bio (rätt ok). Hann med en snabbfika på Cioccolata där plötsligt alla dök upp (M, O, J, Fisk-Yo o Hobbe) och åkte hem till dig igen för att hinna se Fyran före läggdags (vid halv 2). Detta resultarade i ungefär tre och en halv timmes sömn som följdes av åtta och en halv timmes jobb. Därav min trötthet och vi är nu tillbaka där vi började, om man nu inte missade att läsa första raden. Slutsatsen man kan dra av detta är helt enkelt att jag är trött.

Nu kommer du snart med sjutton liter mjölk, en back loka och en låda kaffe, och jag är överlycklig. Över min ledighet imorrn alltså, dig träffar jag ju jämt.

Näh. Du är ganska söt ändå. Men imorrn ska jag fika med Fisk-Yo.

Kommentarer
Postat av: kimia

fast det är vi inte

2007-07-26 @ 23:11:07
Postat av: kimia

eller jo förresten..

2007-08-06 @ 11:24:07
URL: http://kimia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0