Impulsbio och nyttighet.

Nu är jag frisk, ganska så. Heldagen i söndags gjorde susen, mycket välbehövligt. Blev väckt av telefonen halv 12, läskigt att jag aldrig kan vakna av mig själv. Tänkte åka till Ekängen, men eftersom ingen bil fanns att tillgå kom Ekängen hit istället, och tog med sig Östra harg i farten. Vi drack kaffe latte och spelade krokodilträsket samt liknande spel för fyraåringar och drack mer kaffe och åt glass och kakor och pratade gamla minnen. Mot kvällen åkte vi och handlade och jag var på ett mycket inspirirationsfullt matlagningshumör och gjorde spirali con salsa de tomate. Sedan gick vi på impulsbio och Pirates of the Caribbean III var mycket bättre än förväntat. Klart över godkänd. Kom hem strax efter 12 och somnade snabbt, även om sängen var väldigt stor och ensam. (du saknas).


Bortsett från tuggan jag tog av den chokladbiskvie som händelsevis råkade falla i golvet igår och således bli osäljbar, är jag numera väldigt nyttig. Sockerfria kakor är det som gäller. Inte så att jag är emot det där med sötsaker, men det blir bara för mycket svull när man jobbar på ett café. Man äter inte för att det är gott eller för att man är sugen, utan bara att man kan. Hälsosam tid väntar framöver, åtminstone för några dagar. Jag försökte till och med cykla till jobbet igår. Det gick dock inget vidare, hann knappt sätta mig på cykeln förrän jag mötte Folle i sin gula postbil som var på jobbuppdrag i Malmslätt och erbjöd mig skjuts in till stan. Ett erbjudande man inte kan tacka nej till, och så hann jag i tid till jobbet igen.


Det var kämpigt. Säkert fem kunder på hela dagen. Hade überpasset i nästan nio timmar och ingenting att göra, men jag lyckades se upptagen ut varje gång chefen gick förbi ändå. Slappade. Fikade lite. Torkade ett bord då och då. Gjorde mest onödiga grejer. Sådant som blir grymt långtråkigt i längden, men är riktigt skönt för en dag. Så kom Burr och Oscar och störde mitt i friden, och fikade några timmar, så tiden gick ändå relativt fort, och jag fick cykla hem i hettan.

Vi skulle se på Evita, men Oscar tjatade och Burr och jag gick med på att se Amelie istället. Jag åt bara nötter och filmen var fin. Men den fick mig att sakna. Hur stod jag ut i tre månader förra gången?

Idag är jag ledig och det ska åska, jag som ville bada. Ska nog ut och löpa istället så att jag kan förtjäna min chocolatfika senare i eftermiddag. (Hur det ska gå ihop med min nya hälsosamma stil har jag ingen aning om, jag kanske får dispens).


Kommentarer
Postat av: Anonym

är du helt galen? din kansiga människa:P

2007-07-18 @ 01:06:09
Postat av: The siz

Håller inte med om Pirates III. Lååångt under okej-att-se-nivå.
Om du tycker det är kämpigt sista veckorna (veckan?) på cafét så tänk så här: kanske är sista sommaren. i alla fall kanske. tänk på alla glada stunder med trevliga människor som jobbat där, The siz, t ex.=)

2007-07-22 @ 12:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0