Att få en dag

Nu är man mitt inne i det. Jobbet. Och det är verkligen så tråkigt som alla andra redan har insett. Hur kunde jag någonsin tycka att det var kul, en bra arbetsplats eller på något vis stimulerande? Nej, du har rätt Burr, jag borde verkligen säga upp mig. Men det är inte jag att göra så, bara att bita ihop och skylla mig själv.

Igår var den sämsta tänkbara dagen. Jag kommer inte riktigt ihåg varför såhär i efterhand, men allt gick bara fel och jag var på ett fruktansvärt dåligt humör. Det var bra tror jag. Kan behöva komma ner på jorden ibland. Men den haggan, hon är verkligen hemsk.

Om gårdagen var urusel var dock förrgårdagen desto bättre. Såklart. Det var ju vår dag. Ganska fint att få av någon, en dag. Du gjorde frukost till mig och gav mig massage och var allmänt snäll och sen åkte vi iväg. Landade i ett blåsigt Söderköping där man äter alldeles för mycket glass och skrapar lotter utan att vinna en miljon. Och sedan åkte vi hem till dig igen och drack drinkar och lagade godaste maten och drack vin och spelade biljard, så ja, det var en underbar dag. Du är allt och jag är bara så glad att du (vi) finns.

Och snart ska vi iväg, i alla fall en liten bit, men det räcker. Fiska och bada och mata fåren i en sommarstuga någonstans, med dig, det är min semester och jag vill bara iväg. Men innan dess är en helg. Jag tror någon kom hem precis nu och att det blir fest, för det är det alltid och jag har saknat dig.

Det är så bra ibland, att man nästan inte kan förstå det. Jag ska mest njuta.
För mycket prat om framtiden. Jag vill bara vara här, där jag är nu.

Någon glömde inte helt. Men jag tror det är kört ändå, men det kanske som sagt är lika bra. Jag är glad och det tänker jag förbli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0