Vår färg är Röd

Så bor man numera i städernas stad Lund och allt snurrar. Det är hur mycket som helst och svårt att få ordning på allt. Jag har köpt en röd overall, festat en hel helg, badat i sjönsjön och simmat till önön, nästan lärt mig hitta i M-huset, fått den bästa övningsledaren i matte, spelat twister med phöset, grillat korv, sjungit mig hes, badat i raklödder, lärt mig att uppskatta kung-öl (även ljummen) som en sann maskinare, masserat I-are, hittat snabbaste vägen till systemet, misslyckats med ölhäfning, fyllt skafferiet med nudlar, haft hårgele-krig, druckit Fernet till frukost, blivit målad av en smurf - ja, listan kan göras hur lång som helst och man kan sammanfatta den med att jag helt enkelt är Student.

I veckan väntar vinbrännboll, utedisco, sittning med ärtor och punch, sångboksträning, en eventuell ölresa och slutligen phaddermiddag på lördag kväll. Vi får se hur mycket som finns kvar av mig på söndag...

Nej, så illa är det ändå inte. Jag är duktig med matten och gör alla hemuppgifter (inte så svårt med en personlig lärare på andra sidan järnvägen, tack så mycket). Det känns som att det är bäst att hänga med redan från början, och jag är fast besluten att fortsätta med det också.

Mycket annat hinns inte med, man varvar mattelektioner med fest och allt annat skjuts åt sidan. Jag och Johan har totalt olika scheman och knappt någon ledig tid samtidigt, när han har sovmorgon börjar jag tidigt och vice versa. Det är underbart att vi i alla fall bor tillsammans, annars skulle vi nog inte ses alls. Hoppas på en ledig kväll snart så att man kan njuta av att ha en egen lägenhet.

Har inte fått ordning på internet i min lägenhet än, en mera utförlig beskrivning av min första tid här i Lund kommer så snart det problemet är åtgärdat. Nu ska jag återgå till matten.

(Mel:  When the saints)
Vår färg är Röd
Vår färg är fin
Det är vi som går Maskin (på bred östgötska)
Och vi har kommit för att dricka alkohol
för det är vi som går Maskin

Kommentarer
Postat av: matteläraren

hoppas det går bra med matten även efter att jag åkt, men du har ju alltid Nils-Olof!
(för vi är kemister o vi mosar maskinister....)
kram

2007-08-21 @ 11:42:38
Postat av: Rosa Pantern

Var e maskin? Var e maskin?

Vi kan inte se maskin

För vi har kommit för att dricka alkohol men vi kan inte se maskin



Att vara skär

och greddelin

Det får man inte på maskin

Där ska man dricka stora mängder alkohol

och vara jävligt maskulin



;)

2008-09-14 @ 17:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0