Herrgårdsliv.

Jag känner mig lite seg. För lite sömn i kombination med för mycket alkohol kan nog vara en bidragande orsak till detta, och några lugna dagar väntar framöver. Inatt ska jag sova ensam och länge. (Tråkigt men behövligt)

Vi hade avskedfest i fredags. Eller ja, så var det i alla fall tänkt från början, men det blev nog mest bara fest. Mycket vin, en stark drink som jag tyckte smakade saft, och några öl för mycket. Allt kul folk var där, en del relationssnack och mycket biljardspel. Stack in till stan framåt natten, där alla plötsligt misspeppade totalt (Vad hände med er!?). Johan och jag lämnade de övriga på Platås uteservering och gick in på Platens. Visserligen väldigt folktomt men vi drack öl och jag hade trevligt. Sedan vidare till Bishops Arms för att dricka lite mer öl. Blev hämtade av Johans syster och jag somnade som en sten.

Vaknade av att det var ca 40 grader i rummet och jag har mått bättre. Tillbringade några mysiga timmar med min käre vän den vita porslinsstolen, vilket inte förbättrade mitt tillstånd. Tvingade mig upp vid halv ett och lyckades sätta i båda mina kontaktlinser i samma öga. Hej 31 dioptrier (nej, jag såg inte så jättebra). Gick sedan omkring resten av dagen med vänsterlinsen i högerögat och vice verca, var för trött för byta och jag hade svårt att se klart.

Dagen blev dock bättre allt eftersom. Jag låg och sov i Johans knä i baksätet på en bil som tog oss upp till Svartå Herrgård i Närkes mörka skogar, för att fira min morfar som fyllt år. Stället är jättevackert och den stora vita huvudbyggnaden ligger precis vid den mest spegelblanka sjö man kan tänka sig. När jag hade piggnat till lite (hällt i mig massa te och ätit två kakor) hade vi en härlig eftermiddag tillsammans med i stort sett hela min lilla släkt. Tog en roddtur på sjön, badade, spelade volleyboll och slog lite golf. Därefter följde en trerätters middag och vidare fest i biljardrummet där jag och Johan visade var skåpet skulle stå (eller snarare var bollarna skulle ligga). Var sedan otroligt skönt att sova i vårt jättefint inredda dubbelrum. Helt klart en härlig helg, även om vi nog hade kunnat njuta ännu lite mer av den utan fredagens festligheter.

Efter några veckors ledighet kastas man plötsligt in i allvaret igen. Fem dagar kvar tills skolan börjar, och tre dagar kvar till flytt. Massor att göra men mest känns det kul. Jobbigt att packa ner hela sitt liv i några väskor, det tar nog längre tid än man tror. Men det ska bli så skönt att äntligen få lämna den här staden man nu hunnit bli rejält trött på, blir som att börja om helt på nytt. Ja, jag är nog ganska taggad, och ser fram emot studentliv och nollning.

Dags för en uppiggande kaffe latte så att jag orkar med lite plåtning ikväll, sen blir det film och sömn.

Kommentarer
Postat av: Perry

Mycket plåtning vart det och skoj var det :)

2007-08-13 @ 00:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0