Ärtor, Punsch och Endimensionell Analys

Jag har tyvärr haft på tok för mycket att göra den senaste tiden för att hinna fixa mitt internet, och således har bloggandet blivit lidande, men en kort uppdatering ska jag nog kunna fixa.

Vi är ca 200 personer som läser Maskinteknik och alla har delats in i faddergrupper med ca 15-20 personer i varje (Hälften av min grupp har dock gått upp i rök, eller möjligtvis bytt grupp). Jag tyckte det var lite svårt att få kontakt med folk i början, men nu har vi blivit ett riktigt sammansvetsat gäng som har jättekul ihop (och även pluggar bra tillsammans).

Vi har nu kommit igång ordentligt, inte bara med fester och nollning, utan även med föreläsningar och övningar. Lyckligvis läser vi bara två kurser åt gången den den här terminen, och hittills har det funkat väldigt bra att kombinera skola med kvällsaktiviteter. Jag ser till att ligga lite före i matten hela tiden så att man har råd att ta sovmorgon när kroppen kräver det.

De kurser vi läser för tillfället är Endimensionell Analys (ganska enkel matte, åtminstone så här långt) och Ritteknik (som går ut på att rita olika figurer i ett tredimensionellt perspektiv). Båda kurserna verkar vara ganska okomplicerade och roliga, skönt med en hyfsat lätt start på utbildningen. (I kursen Ritteknik förra året fick 50% av alla elever 5a, högsta betyg, och mindre än 1% blev underkända, så jag hoppas på att klara av den).

Höjdpunkten på förra veckan (fest tisdag, onsdag, torsdag och lördag) var torsdagens sittning med "Ärtor och Punsch". Många shots, kanon borsplacering, mycket mycket sång, billig öl i indianbaren, och fest halva natten.

Den här veckan har hittills varit ganska lugn med kvällsaktiviteter och jag har haft tid att umgås lite med Johan. Igår hade jag, Martin Linge och Folle en hederlig "TP- och ölkväll". Ikväll är det dock dags för fest igen, har dragit ihop nästan hela faddergruppen och efter förfest ska vi gå på Skidfest, jag är laddad!

Nu blir det att sticka ner till stan och fixa allt sånt man ännu inte hunnit ordna. Förhoppningsvis får jag snart ett fungerade internet i min lägenhet, så att det inte dröjer så länge till nästa blogginlägg!

(Orkar inte lägga upp bilder här nu, men ni som har facebook kan alltid kolla där, finns ganska många!)


Kommentarer
Postat av: Linn

Vad kul att det verkar gå bra med kurserna och att de inte är alltför svåra! Kommer säkert att gå jättebra på tentorna sen med! Massor kramar

2007-09-05 @ 09:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0